اعلامیه
نهضت فراگیر دموکراسی وترقی افغانستان نهضت فراگیر دموکراسی وترقی افغانستان

عمل تیزاب پاشی به صورت دختران درکندهاررا  تقبیح مینماید

کابل 28/8/1387

نهضت فراگیر دموکراسی وترقی افغانستان عمل جنایتکارانه ،غیر انسانی گماشته گان بیگانه و فرهنگ ستیز را که بتاریخ 12عقرب سال روان به سروصورت تعدادی از شاگردان با عصمت  و علمدوست لیسه نازو انای کندهار تیزاب پاشید شدیدا محکوم وانرا تقبیح مینماید .

این عمل ننگین بار دیگر پرده ریاکاری وتزویررا از چهره سیاه وکره، دشمنان علم ودانش ،پیشرفت و ترقی برداشت وماهیت ضد انسانی وغیر افغانی شانرا که بر بنیاد زن ستیزی ،علم ستیزی ومخالفت با هرنوع روشنگری و اساسات علم ودانش بشری میباشد اشکار نمود .

جراحات ناشی از قطرات تیزاب به رخسار دختران هموطن ما همچو خنجریست که به قلب هرافغان بادرد وبا درک ،متعهد و مسوول فرو رفت وخشم ونفرین  بی پایان انسانهای ازادیخواه و وطندوست وعلم پرور را برعلیه جانیان وحشی صفت وبا داران تبهکار شان بر انگیخت .

این عمل وحشاینه وغیر انسانی خاطرات  دوران حاکمیت شاه را بیاد میاورد که دشمنان علم وفرهنگ برخ زنان و دختران تیزاب می پاشیدند تا جلو رشد نهضت زنان و پیشرفت علم ودانش را برای زنان گرفته باشند و دروازه های مکاتب و پوهنتون هار به ر خ انان بسته نمایند .

تیزاب پاشی به سر وصورت زنان ودختران شهر کابل در سالهای حاکمیت شاه از طرف گروهای معین وبه هدایت اشخاص معلوم الحال صورت میگرفت ولی هرگز انان ازطرف ارگانهای مسوول ومراجع قدرت به محاکمه کشانده نشدند.

هموطنان عزیز !

نهضت فراگیر دموکراسی وترقی افغانستان در حالی که خودرا به درد و الم این دختران وطن وخانواده هایشان شریک میداند این عمل ناجوانمردانه وبیشرمانه را به مثابه زشت ترین مظهر عقب گرائی و تاریک اندیشی ، ضد مردمی وضد ترقی ارزیابی و محکوم مینماید و ازمقامات مسوول میطلبد تا عاملین را دستگیر و به شدید ترین مجازات محکوم نماید .

نهضت فراگیر دموکراسی وترقی افغانستان مصمم است تا تمام اعمال شوم وننگین وضد پیشرفت وترقی دشمنان مردم افغانستان را افشا وعلیه ان مبارزه نماید و معتقد است این جنایت کاران تاریک اندیش به شکست قطعی محکوم  اند و جز سیاه روئی و نفرت مردم چیزی دیگر برایشان میسر نخواهد شد .

 

زنده باد رهروان علم ودانش در افغانستان

مرگ بر دشمنان فرهنگ ،ترقی و پیشرفت


November 19th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها